کدام سخنان و اقدام های کاندیداها دشمن پسند است؟ | ۱۴ هشدار خاص به نامزدهای انتخابات

کدام سخنان و اقدام های کاندیداها دشمن پسند است؟ | ۱۴ هشدار خاص به نامزدهای انتخابات

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: راهبرد ترسیمی ازسوی حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در شرایطی است که «پرهیز از سخنان و اقدام‌های موردپسند دشمن» یکی از محوری‌ترین ت

همشهری آنلاین – گروه سیاسی: راهبرد ترسیمی ازسوی حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای در شرایطی است که «پرهیز از سخنان و اقدام‌های موردپسند دشمن» یکی از محوری‌ترین توصیه‌های رهبرمعظم انقلاب انقلاب به کاندیداها در مقاطع مختلف بوده‌است که در ادامه به بررسی برخی نمونه‌های آن می‌پردازیم.

۱

۲۴ بهمن‌ماه ۱۳۸۲

بیانات در خطبه‌های نمازجمعه

در آستانه انتخابات مجلس هفتم

انسان متأسف می‌شود که ببیند بعضی کسان دوست می‌دارند کاری کنند که در آن سوی مرزها دشمنان این ملت برای آنها کف بزنند! این ننگ است. اگر دیدید دشمن برای شما کف می‌زند، نگاه کنید اشکال کارتان کجاست. شجاعت در مقابل دشمن، شجاعت در مقابل باطل، شجاعت در پذیرش حرف حق. اگر خودتان توانستید کسانی را بشناسید که دارای این خصوصیات باشند، بروید به آنها رأی دهید؛ اما اگر خودتان آشنایی ندارید، در هر نقطه کشور از آدم‌های امینی که به آنها اطمینان داشته باشید، بپرسید.

۲

۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۰

خطبه‌های نماز جمعه تهران

در آستانه انتخابات مجلس نهم

همه‌ نامزدهای انتخابات و همه‌ هواداران‌شان، خودشان را در مقابل توطئه‌ احتمالی دشمن مسئول امنیت بدانند. نامزدها انتخابات را متهم نکنند؛ کسی آب به آسیاب دشمن نریزد؛ در تبلیغات، القای فضای اختلاف و ناامیدی نشود، تا ان‌شاءاللَّه انتخابات خوبی داشته باشیم.

۳

۱۴ خردادماه ۱۳۸۴

بیانات در مراسم شانزدهمین سالگرد رحلت امام خمینی (ره)

در آستانه نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

کسی که با تخریب یک نامزد انتخاباتی می‌خواهد آرای او را کم کند، به مقصود خودش دست پیدا نمی‌کند... به تبلیغات دشمنان نگاه کنید، می‌بینید همه بر ضد انتخابات است.

۴

۶ خردادماه ۱۴۰۰

ارتباط تصویری نمایندگان مجلس با رهبر معظم انقلاب

در آستانه سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری

راهکار بعضی افراد برای بیشتر دیده و شنیده شدن، شکستن خطوط اصلی نظام است، در حالی‌که نظام جمهوری اسلامی نظامی مستقر، پا برجا و جا افتاده است که با همین خطوط خدایی و مردمی در مقابل دشمنی‌ها ایستاده است. انگیزه‌های دشمنان برای ایجاد اخلال بسیار عمیق است. البته در فضای‌مجازی نیز گاهی مسائلی برجسته می‌شود که لزوماً بازتاب خواست مردم نیست.

۵

۲۵ خردادماه ۱۳۸۴

دیدار قشرهای مختلف مردم با رهبرمعظم انقلاب

در آستانه نهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

آحاد مردم، به‌خصوص دست‌اندرکاران ستادهای انتخاباتی نامزدها باید به‌دقت و کاملا مراقب باشند با تخریب نامزدها و تعرض به یکدیگر به طرح دشمن برای تلخ‌کردن فضای انتخاباتی کمک نکنند.

۶

۱۹ دی‌ماه ۱۳۸۶

بیانات در دیدار مردم قم در سالروز قیام نوزدهم دی‌ماه‌

در آستانه انتخابات مجلس هشتم

در انتخابات با کرامت رفتار کنند همه؛ چه آنهایی که نامزد می‌شوند، چه آنهایی که طرفدار آنهایند، چه آنهائی که مخالف با بعضی از نامزدها هستند. جناح‌های مختلف کشور، بداخلاقی و بدگویی و اهانت وتهمت و این حرف‌ها را مطلقاً راه ندهند. این از آن چیزهایی است که اگر پیش بیاید، دشمن از او خوشحال می‌شود.

۷

۱۴ خردادماه ۱۳۸۸

بیانات در مراسم بیستمین سالگرد رحلت امام‌خمینی (ره)

در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

هرکدام از نامزدهای محترم طرفدارانی دارند؛ بعضی‌ها از این طرفداران متعصب هم هستند... مواظب باشید، مراقب باشید که این علاقه‌مندی‌ها به اصطکاک نینجامد؛ به اغتشاش نینجامد. شما دارید برای عقیده‌ خودتان، برای ایمان خودتان تلاش می‌کنید؛ نگذارید دشمنِ این ایمان، دشمنِ این آرمان از شما سوءاستفاده کند.

۸

۱ فروردین‌ماه ۱۳۸۸

بیانات در دیدار زائران و مجاوران بارگاه حضرت علی‌بن‌موسی الرضا(ع)

در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

مبادا نامزدها در اثنای فعالیت‌های انتخاباتیِ خودشان جوری رفتار کنند و حرفی بزنند که دشمن را به طمع بیندازند.

۹

۲۶ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۸

بیانات در دیدار مردم مریوان

در آستانه دهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری

اینی که یا مسئولان ما، یا در دوره‌های انتخابات مثل وضع کنونی، نامزدهای انتخاباتی ما برای جلب توجه دیگران حرف‌های غربی‌ها را تکرار کنند، این هیچ امتیازی محسوب نمی‌شود. امتیاز این نیست که ما آن چیزی را بگوییم که غرب می‌پسندد.

۱۰

۳۱ شهریورماه ۱۳۸۶

بیانات در دیدار کارگزاران نظام‌

در آستانه انتخابات مجلس هشتم

انتخابات را وسیله‌ای بکنید برای اینکه دشمنان را ناامید کنید و ان‌شاءاللَّه این انتخابات هم مثل بقیه‌ انتخابات‌ها مایه‌ عزت روزافزون اسلام باشد.

۱۱

۶ خردادماه ۱۳۹۲

بیانات در دانشگاه امام حسین (ع)

در آستانه یازدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری

در تبلیغات انتخاباتی، در شعارهای انتخاباتی، آنچه اهمیت دارد، این است که مواضع عزت‌آفرین، صحیح، عاقلانه و حکیمانه‌ انقلاب و نظام تثبیت شود. مبادا در شعارهایمان، ما به زید و عمرو در خارج از این مرزها یا آدم‌هایی در داخل مرزها، چراغ‌سبز نشان دهیم.

۱۲

۱۵ فروردین‌ماه ۱۳۷۱

بیانات در دیدار زائرین و مجاورین حرم مطهر رضوی

در آستانه انتخابات مجلس چهارم

گروه‌های مختلف، جناح‌های مختلف، سیاست‌ها و جهت‌گیری‌های مختلف، در مقابله با دشمن، باید باهم باشند و کاری نکنند دشمن سوءاستفاده کند. اختلاف سیاسی مانعی ندارد؛ اختلاف‌نظر مانعی ندارد؛ مبارزات انتخاباتی به شکل سالم، مانعی ندارد؛ اما خراب کردن یکدیگر، خراب کردن چهره‌ کشور اشکال دارد.

۱۳

۲ اسفندماه ۱۳۸۲

پیام‌ تشکر در پی حضور پرشکوه مردم در انتخابات دوره هفتم مجلس

توصیه این‌جانب به جریان‌ها، گروه‌ها و احزاب سیاسی آن است که بحث دل‌آزار برنده و بازنده را به کنار بگذارند و به اختلافات دشمن شادکن دامن نزنند.